AGC: tízéves jubileumát ünnepli a tatabányai autóüveg-gyártás - See more at: http://www.autopro.hu/beszallitok/AGC-tizeves-jubileumat-unnepli-a-tatabanyai-autouveg-gyartas/18483/#sthash.B1BM9Cq4.dpuf

2016. Április 12.
Magyarországon az AGC Glass Hungary Kft-t 2004-ben jegyezte be a cégbíróság. A következő évben zajlott a gyár építése a Tatabánya-Környe Ipari Parkban, majd 10 évvel ezelőtt, 2006 áprilisában indult meg a tömegtermelés, az első kiszállítások az autógyáraknak. - See more at: http://www.autopro.hu/beszallitok/AGC-tizeves-jubileumat-unnepli-a-tatabanyai-autouveg-gyartas/18483/#sthash.B1BM9Cq4.dpuf

 

Rendkívül fárasztó de sok sikerélménnyel járó fázis volt a csapat kialakítása, felépítése – emlékezik Gíber Mihály, aki 2005 januárjától dolgozik a gyárban HR vezetőként. – Az építkezésnél, a beruházásnál az olasz Fabio Boccalatte volt a projektvezető, a belga Jacques Dumont felelt a műszaki tartalomért. Nagy elismerést jelentett, hogy 2005-ben megkaptuk a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumtól a Legnagyobb Volumenű Zöldmezős Beruházás díjat. Eleinte ötven japán szakembertől tanulhatták meg a magyar kollégák az autóüveg gyártásának rejtelmeit, tizenkét tolmács segítségével. Május 13-án ünnepeljük a termelés megkezdésének tizedik évfordulóját, másnap pedig megrendezzük hagyományos családi napunkat.

 

– Amíg megtanultuk az autóüveg-gyártás alapjait, számos technológiát kellett megismernünk – veszi át a szót Papp Zoltán ügyvezető igazgató, aki 2007-től az első számú vezető Tatabányán. – Üvegkivágás, élcsiszolás, fúrás, mosás, festés, formázási technológiák, ellenőrzés és csomagolás...  ráadásul mindezt japán, olasz, francia, belga, cseh szakemberek tanították, akik az ottani AGC gyárakból érkeztek. Körülbelül két éven át korán reggel kezdtem, és este 9 előtt ritkán indultam haza. Pénteken közösen értékeltük a hetet, előfordult, hogy éjfélig... A japán igazgató, Suzuki-san nagy türelemmel támogatott a technológiai hibák feltárásában, a logisztika kiépítésében, a paraméterek meghatározásában. A tanulás mellett folyt a termelés, közben kiforrott egy speciális tatabányai AGC-s munkakultúra. Ez ma már mindenki számára érezhető, érzékelhető.

– Nálunk a legfontosabbak a munkatársak, akiknek folyamatosan bővül a tudásuk. A világ élvonalába tartozó autógyárak a vevőink, így termékeinknek a legmagasabb minőségi elvárásoknak kell megfelelniük. Évről évre fejlődünk, az eredmények stabilak, szépek. Úgy gondolom, elismeréseink, amelyek kívülről érkeznek, ezt visszaigazolják. Állandóan törekednünk kell arra, hogy lépjünk ki a megszokottból, persze közben nem engedve a minőségi követelményekből. Az Innowiz ötletgyűjtő rendszerben aktívak vagyunk, az elsők között jegyeznek minket.

– Egyre növekszünk, ezzel párhuzamosan bonyolultabbá válnak a feladatok, ezért az együttműködés erősítése a vállalati menedzsment legnagyobb kihívása. A munkavállalókat elbizonytalanítja, ha sok a konfliktus, unalmas, monoton a feladat, elutasítóak a kollégák vagy más részlegek, osztályok. A tíz év alatt hullámvölgyekben is volt részünk. A döntő többségét idejében csillapítottuk, megfelelő módon kezeltük, a szituációhoz alkalmazkodva javítottunk, dinamikusan változtattunk a folyamatainkon. Az elégedett és motivált munkavállaló egyértelműen a siker záloga.– Négy évvel ezelőtt döntés született a tatabányai kapacitásbővítésről – emlékezik Papp Zoltán. – A 3 milliárd 552 millió forintos beruházást követően a korábbi 1,3 millió helyett 1,8 millió hátsóüveg készülhetett a fejlesztésbe bevont soron. A termékek gyártási idejét lerövidítették, így a korábbi 12 másodperc helyett 8 másodpercenként készül el egy hátsó szélvédő. A beruházás másik elemeként 2014-ben átadták az új, 8300 négyzetméteres gyártócsarnokot, amelyben az AVO tevékenység kapott helyet.

A tulajdonosok bíztak, bíznak a magyarokban

– Úgy vagyok a városba települt gazdasági társaságokkal, mint saját gyermekeimmel – mondja Bencsik János, aki 2006-ban a város polgármestere volt, most a tatai medence országgyűlési képviselője. – Mindegyiket szeretem, de mindegyiket másért, mert eltérő értékekkel rendelkeznek. Az AGC azért áll közel a szívemhez, mert tulajdonosai az elsők között merték magyar – köztük tatabányai – vezetőkre bízni a tizenöt milliárd forintot érő gyártási technológiát. Nem kellett csalódniuk, újabb fejlesztések valósulhattak meg. Az ott dolgozók teljesítményének köszönhetően hiszem, hogy a fejlesztések még korántsem fejeződtek be.

Auditól a Mercedesen át a VW-ig

Az európai piac szinte minden jelentős márkájának szállít üveget az AGC Glass Hungary Kft. Névsor szerint: Audi, BMW, Citroën, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Iveco, KIA, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Skoda, Suzuki, Toyota, Volvo, VW. Hat évvel ezelőtt az AGC tendert nyert a Mercedes oldalsó- és hátsóüvegeinek szállítására. Ez alapján egészen 2021-ig az AGC szállítja az üvegeket. A 2021-ig készülő 26 féle Mercedes modellnél ez több millió üveget jelent a következő években. Elmondható, hogy Az Európában eladott mintegy 16 millió autóból minden negyediken AGC által gyártott tatabányai oldalsó- vagy hátsóüveg található.

Folyamatosan bővülő cégcsoport

A tokiói tőzsdén jegyzett, japán érdekeltségű AGC üvegipari cégcsoport része a magyarországi AGC Glass Hungary Kft. Az anyacéget 109 évvel ezelőtt, 1907-ben alapították. Folyamatos volt a növekedés, a terjeszkedés, jelenleg 51 ezer alkalmazottja van világszerte. Az üvegipar több szegmensében érdekelt, az öblösüveg, azaz a palackgyártás kivételével. Termékei között található a tv-képernyő, az ablaküveg, a mobiltelefonok borítója, speciális üvegek (optikai, üvegszálas), vagy az üveghez kapcsolódó vegyipari alapanyagok. Nagy tétel a síküveg gyártása, ez 50-50 százalékban építészeti, illetve autóüveget jelent. Európában az AGC-nek 17 ezer alkalmazottja van. A tatabányai gyár az európai központhoz tartozik, az autóüveg – ezen belül az oldalsó és hátsóüveg, valamint a napfénytető – gyártása a fő profil.

 

- See more at: http://www.autopro.hu/beszallitok/AGC-tizeves-jubileumat-unnepli-a-tatabanyai-autouveg-gyartas/18483/#sthash.B1BM9Cq4.dpuf

 

 

 

 

Legújabb hírek

Nem lefutott meccs, hogy a Mercedes elektromos autókat gyártson Magyarországon

2017. Május 05.
A világban továbbra is nagyon keresettek azok a kompakt modellek, amelyek a Mercedes kecskeméti üzemében készülnek, ennek köszönhetően rekord évet zárt a magyar operáció tavaly. A vásárlói igények kielégítése érdekében ugyanakkor csúcsra járatták a gyárat, így elkerülhetetlenné vált a további bővítés. Ennek kapcsán a kecskeméti gyár-komplexum jövőjéről, az elektromos autózásban betöltött várható szerepéről, a járműipar legégetőbb kihívásáról és az ipar 4.0 térnyeréséről kérdeztük Christian Wolffot, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. kecskeméti gyárigazgatóját.

Daniel Korioth: a Bosch munkatársai történelmet írnak

2017. Április 27.
A világ vezető járműipari beszállítójának magyarországi csoportja új vezetőt kapott. A Peruból származó dízel specialistával a jövő munkaerejéről, hajtástechnológiákról és fenntartható növekedésről is beszélgettünk.