Változások az Audi termelési hálózatában: a jövőben Győrben készül az Audi Q3

2016. Január 20.
2018-tól a prémium gyártó elektromos autó sorozatgyártását indítja Brüsszelben Új modellek a győri és a martorell-i (Spanyolország) gyártótelephelyeken Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke: „Növeljük hatékonyságunkat és fontos kulcskompetenciákat egyesítünk“

Ingolstadt/Győr/Brüsszel/Martorell, 2016. január 20. – Az Audi felkészíti nemzetközi termelési hálózatát a jövő mobilitására: A brüsszeli telephelyen 2018-ban megkezdődik az Audi első tisztán elektromos meghajtású SUV modelljének sorozatgyártása. A gyár emellett egy saját akkumulátor-gyártással is bővül. Az eddig Belgiumban készülő Audi A1 modell gyártását a vállalat a spanyol Martorellbe helyezi át, míg a jelenleg Spanyolországban gyártott Q3 a jövőben a győri gyártósorokról gördül majd le.

 

A modellek gyártásának áthelyezéséből az Audi globális termelési hálózatának valamennyi telephelye profitálni fog. „Az új elosztás növeli gyártási hatékonyságunkat és tovább erősíti az érintett telephelyeinket“, mondta Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke. „Ezáltal újabb szinergiákat teremtünk a Volkswagen-konszernben és fontos kulcskompetenciákat egyesítünk.“ A modellek áthelyezéséről szóló döntések tovább biztosítják a munkahelyeket és ösztönzik a gyártási hálózat nemzetköziesítését.

Az Audi Brüsszel gyártja 2018-tól a négykarikás márka első elektromos SUV modelljét a teljes világpiac számára. A 2015-ben az IAA-n bemutatott Audi e-tron quattro koncepcióautó alapján pontos képet alkothatunk a szériagyártásba kerülő autóról. A sportos SUV az Audi Q5 és Q7 közé illeszkedik a termékpalettán. A nagy hatótávolságú akkumulátorral és három elektromotorral felszerelt Audi e-tron modell a sportosság, menetdinamika és hatékonyság magas fokát kínálja. A több mint 500 kilométeres hatótávolság és a gyors feltöltés lehetősége biztosítják a mindennapi használhatóságot.

A brüsszeli gyár ezen felül egy saját akkumulátor-gyártással is bővül. A belga telephely ezáltal a Volkswagen-konszern központi gyára lesz az elektromobilitás tekintetében.

Az átstrukturálás eredményeként az eddig Brüsszelben gyártott Audi A1 modell a jövőben a spanyol Seat-gyárban, Martorellben készül. A győri Audi Hungaria átveszi az ez idáig Spanyolországban gyártott Q3 gyártását. A magyar telephelyen immár négy Audi-modell gördül le a gyártósorokról: az Audi A3 Limousine, az Audi A3 Cabriolet, valamint a már hungarikumnak számító Audi TT Coupé és az Audi TT Roadster.

„Új modellünkként köszöntjük az Audi Q3-t Győrben“, mondta Peter Kössler, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója. „Ez a döntés is igazolja az Audi Hungaria kompetenciáit és teljesítőképességét, valamint Magyarország, mint gyártó telephely versenyképességét. A Q3-mal egy új modell költözik az Audi Hungaria járműgyárába, amely Győrből kerül a világ piacaira. Magasan képzett munkatársainkkal már alig várjuk az új magyar Audi-modell gyártásának elindítását.“



Legújabb hírek

Daniel Korioth: a Bosch munkatársai történelmet írnak

2017. Április 27.
A világ vezető járműipari beszállítójának magyarországi csoportja új vezetőt kapott. A Peruból származó dízel specialistával a jövő munkaerejéről, hajtástechnológiákról és fenntartható növekedésről is beszélgettünk.

A K+F projektek csoportos minősítése miatt lobbizik a MAGE a kormányzatnál

2017. Április 24.
Azon dolgozunk, hogy a magyar kkv-kat minél inkább integrálni tudjuk a Tier 1-es vagy a Tier 2-es beszállítókhoz, illetve az OEM-ekhez. Fontos, hogy ezek a vállalkozások minél inkább nemzetközivé váljanak – mondta lapunknak adott interjújában Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Egyesület főtitkára.