Bíró Attila: ha összefogunk, több megrendelést kaphat a magyar járműipar

2016. Június 11.
Folytatjuk a Magyar Gépjárműipari Egyesület új elnökségi tagjait bemutató sorozatunkat. Ezúttal a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. ügyvezető igazgatója válaszolt kérdéseinkre.

A MAGE elnökségének tagjaként milyen, a hazai gépipari szektort illető újfajta felelősség hárul Önre?
- A gépjárműiparban globális szereplők folytatnak globális versenyt, így minden lehetséges eszközt meg kell ragadni annak érdekében, hogy a szektor vállalatai „jól érezzék magukat“ az országban. A MAGE fontos szervezet, amely hitelesen tudja megfogalmazni a szektor elvárásait a gazdasági környezetet illetően, illetve javaslatokat tud tenni a gépjárműipar fejlődési irányába jól illeszkedő megoldásokra. Megtiszteltetés, hogy az elnökség tagja lehetek.

- A kecskeméti telephely rengeteg beszállító "mentorálását" végzi. Ugyanezt a továbbképző, olykor felzárkóztató munkát a MAGE keretén belül hogyan lehet végezni?
- A MAGE beszállítói munkabizottsága remek fórum arra, hogy a tagok megosszák egymással a beszállítófejlesztés során szerzett tapasztalataikat és ezzel párhuzamosan közös javaslatokat, programokat dolgozzanak ki. A magyar beszállítói ipar jelene és jövője szempontjából kiemelt fontosságú, hogy a MAGE tagjai által birtokolt beszállítófejlesztési tapasztalat utat találjon a gazdaságpolitikai döntéshozókhoz.

- Milyen lehetőségeket lát a hazai járműiparban, amelyeket érdemes lenne kihasználni és versenyelőnnyé változtatni?
- A magyarországi alkatrészgyártó kis- és közepes vállalatok összefogása nagyobb egységek beszállítására nagyon komoly növekedési terület lehet. Projektszinten együttműködve előbbre tudnának a beszállítói láncban, nagyobb szeletet hasítva ki a hozzáadott értékből. Az összefogás révén az összméret növekedése jelentősen tudná csökkenteni a vevő oldalán jelentkező kiválasztási rizikót, így több munkát tudnánk idehozni.

- Mi a szektor Achilles-ina jelenleg?
- Egyértelműen a munkaerő: egyre nehezebb megfelelő képzettséggel és elkötelezettséggel rendelkező kollégákat találni. Egyre messzebbről kell munkatársakat szerződtetni, egyre többet kell fordítani a vállalaton belüli képzésre. A felsőfokú képzettséget igénylő munkakörök esetén a duális képzés a megfelelő válasz, de ilyen típusú válasz egyelőre még nincs a szerelők és gépkezelők esetén.

- Mutatkoznak-e már a duális képzés gyümölcsei az Önök vállalatánál, mit ajánlana best practice-ként minden képzőhelynek?
- Az idén februárban végzett első évfolyam már visszaigazolja a várakozásainkat: villámgyorsan beilleszkedtek a felvettek. Jó gyakorlatként javaslom minden képzőhelynek, hogy a vállalathoz és termékhez történő kötődés kialakítására összpontosítsanak és a kezdetektől fogva mutassák be a vállalat valós életét.

- Merre tart a MAGE - mit kell adjon egy ilyen szervezet a tagjainak, miért fontos ide tartozni?
- A MAGE-tagság legfontosabb előnye a tapasztalatok strukturált megosztási lehetősége. Ezen előny megtartása mellett úgy gondolom, hogy tovább kell erősíteni a globális gépjárműipari trendek, illetve az abból adódó lehetőségek és esetleges veszélyek megjelenítését a gazdaságpolitikai döntéshozók felé.

Forrás: autopro.hu

Legújabb hírek

Denso: Az Ipar 4.0 nem egy lehetőség, hanem a mindennapjaink része

2017. Július 24.
A termelékenységet és a hatékonyságot robotizációval, automatizálással kell növelni – mondta az Autopronak adott interjújában Yukihiro Kato, aki áprilistól vezeti a Denso Gyártó Magyarország Kft.-t.

Nem lefutott meccs, hogy a Mercedes elektromos autókat gyártson Magyarországon

2017. Május 05.
A világban továbbra is nagyon keresettek azok a kompakt modellek, amelyek a Mercedes kecskeméti üzemében készülnek, ennek köszönhetően rekord évet zárt a magyar operáció tavaly. A vásárlói igények kielégítése érdekében ugyanakkor csúcsra járatták a gyárat, így elkerülhetetlenné vált a további bővítés. Ennek kapcsán a kecskeméti gyár-komplexum jövőjéről, az elektromos autózásban betöltött várható szerepéről, a járműipar legégetőbb kihívásáról és az ipar 4.0 térnyeréséről kérdeztük Christian Wolffot, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. kecskeméti gyárigazgatóját.