Kovács Tamás: lássuk meg a gépek mögött az embert!

2016. Június 07.
Tisztújító közgyűlést tartott a Magyar Gépjárműipari Egyesület. Az elnökség új tagjával, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. műszaki ügyekért felelős ügyvezető igazgatójával beszélgettünk.

- Mit jelent az Ön számára az új megbízatás, a MAGE elnökségének munkájában való részvétel?
Nagy megtiszteltetésnek tartom, hogy felkértek erre a feladatra. A MAGE méltó módon képviseli a szakma érdekeit, jól összefogja az egyes piaci szereplők munkáját, sokat segít a szektor céljainak megvalósításában. Legyen akár szó humán erőforrással kapcsolatos témákról, oktatás és képzésről vagy műszaki technológiáról. Örömmel veszek részt egy ilyen irányultságú közös gondolkodásban és munkában! Magyarország egyik legnagyobb vállalatát, a hazai autógyártás meghatározó gyárát képviselem, ez nagy felelősséggel is jár. Úgy gondolom, hogy az a tapasztalat és tudás, amire a Mercedes-Benz gyárában szert tettem, hasznára válik az egyesületnek is. Igazi csapatjátékosnak tartom magam - mindent meg fogok tenni, hogy a MAGE céljai megvalósuljanak, s a tagvállalatok továbbra is előnyét lássák az összefogásnak.

- Ön szerint milyen aktuális feladatok állnak a szervezet előtt?
- Erősíteni kell a kormányzati kapcsolatokat, illetve el kell érni, hogy a nemzetközi szakma is minél többet tudjon a hazai járműipar fejlődéséről. A szektor versenyképessége azon múlik, hogy miként tudjuk a legújabb technológiákat Magyarországon eredményesen integrálni. Azonban hiszem, hogy a gépek mögött minden esetben meg kell látni az embert is. A humán erőforrást folyamatosan képezni és motiválni szükséges. A Mercedes-Benz gyára példát mutatott a duális képzés elindításával, vagy akár a dolgozókat segítő bérlakás program kifejlesztésével és elindításával. Az egyesület számára további fontos feladat, hogy feltárja azokat az irányokat, amelyek a jövőben az esetleges szakemberhiányra megoldásként szolgálhatnak.

- Hogyan alakulhat meglátása szerint a magyar járműipar jövője?
- A következő 10 évben további dinamikus fejlődés várható, ha jelentős külső negatív hatások nem érik főbb külpiacainkat, illetve Magyarországot. Mai, egyre inkább digitalizált világunkban elengedhetetlenek olyan komoly innovatív gyártástechnológiai fejlesztések, mint például az árukosár koncepciónk, melyet nemzetközi szinten is az elsők között valósítottunk meg a kecskeméti gyárunkban. Ezzel a lelkesedéssel, az új technológiákra és fejlesztésekre való nyitottsággal és különösen a pozitív hozzáállással - amit a kecskeméti gyárunkkal kapcsolatban mindig kiemelnek a külföldi kollégák is - lehet igazán versenyképesnek lenni. Bízom benne, hogy egyre több pályakezdő választja a szektort, s a meghatározó külföldi befektetők további beruházásokat valósítanak meg hazánkban. Mindkettő szükséges ahhoz, hogy a növekedés tartós legyen ebben a stratégiai ágazatban.

Forrás: autopro.hu

Legújabb hírek

Interjú Szigeti Tiborral a LUK első magyar igazgatójával

2017. Augusztus 19.
Július 1-jétől Szigeti Tibor tölti be a Schaeffler-csoporthoz tartozó szombathelyi LuK Savaria Kuplunggyártó Kft. gyárigazgatói pozícióját.

Denso: Az Ipar 4.0 nem egy lehetőség, hanem a mindennapjaink része

2017. Július 24.
A termelékenységet és a hatékonyságot robotizációval, automatizálással kell növelni – mondta az Autopronak adott interjújában Yukihiro Kato, aki áprilistól vezeti a Denso Gyártó Magyarország Kft.-t.